Konsten att spela tv-spel och blogga om reklam

image32


Så har man spelat alldeles för mycket Metal Gear Solid, och alldeles för intensivt. Men det är det värt när man fått ta del av ett stycke tvspels-historia av den finare sorten. Solid Snake är kung, Raiden är irriterande och Big Boss är....öhhh....Big Boss. Men efter x antal timmars smygande kompletterat av en filmisk handling knepigare än Bob Dylans hår (bara jag som undrar hur hans hår ser ut på morgonen?) är jag både nöjd och aningen rörd. Dessutom har det onekligen sina komiska poänger att i närkamp med en hund attackera med en gaffel medan man hoppar i stolen och  vrålar "jag ska cutta dig din jävel".

Är det bara jag som undrar hur reklammakare tänker? Om man ska göra en reklam för, säg värktabletter, så borde man rimligtvis vilja ha personer som får folk att vilja satsa på just värktabletten man gör reklam för. Men ändå blir jag mest sur av mupparna de slänger med i reklamen. "Så köp ### (insert namnet på valfri värktablett) nästa gång du har värk". Nej, det tänker jag fan inte göra, försvinn ur min tv innan jag letar upp något att stämma dig för.

Och räkost? Räkost är en dålig ide, och ingen dansande två-åring med kromosomfel kan få mig att ändra uppfattning. För att inte tala om kaviar med banansmak. "Det är gott, vi lovar". Nej, jag tror er inte, jag tror ni ljuger. Anledningen till detta? Kaviar är från början en dålig ide. Mixar man de två går det från dålig ide till potentiellt hälsofarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0